dimarts, 24 de novembre del 2015

24/11/2015

Bon dia companys i companyes!
Abans de començar la classe, hem fet un qüestionari de avaluació tant de l’assignatura com de la mestra, Rosabel.

Al entrar l mestra ens ha comentat com accedir a campus virtual per acreditar-nos en el congrés que hi ha el pròxim dia, d’aquesta manera tindrem un certificat totalment gratuït.

Una vegada terminada la sol·licitud comencem per l’exposició del tema 3, “Internet aplicat a l’educació: blog i wiki, webquest, miniquest i cacera del tresor”.

Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són les següents:
  • TIC (Tecnologies de la informació i la Comunicació)
  •  TEC (Tecnologies per a l’ensenyament i la Capacitació)
  •  TAC (Tecnologies per a l’aprenentatge i el Coneixement)

  •       Webquest:

o   Característiques: utilitzar de manera didàctica Internet, cera d’informació de manera guiada, l’alumne treballa autònomament, utilització d’internet per a activitats de qualsevol àrea curricular, atenció a la diversitat i treball col·laboratiu.
o   Regles webquest: cercar bons llocs web, organitzar els estudiants i els recursos
o   Estructura: introducció - tasca/procés – recursos - avaluació - conclusió.
o Tipus de webquest: miniquest, blogquest, tubequest, earthequest, GeoQuest / MapQuest.
  •  Cacera del tresor:

o   Estructura: introducció - preguntes - recursos - gran pregunta - avaluació - crèdits.
o   Objectiu principal: adquisició de coneixements sobre un tema desenvolupant destreses de lectura, comprensió, síntesi, comparació i anàlisi crítica de la informació. 
  •  Bloc:

o   Característiques: integració, subscripció, facilitat, cerques, hipermèdia.
o   Estructura: articles – etiquetes – gadgets i widgets – informació de l’autor – altres elements.

  •  Wiki (tipus de web desenvolupada conjuntament i que pot ser utilitzada i editada per tots)

o   Característiques: disseny ràpid i senzill, qualsevol pot veure i modificar, avisa dels canvis (e-mail), recuperar, historial.
o   Funcions: escriure, desar, editar, enllaçar.
o   Les més conegudes: Wikipedia, Wikidiccionario, Wikilibros, Wikimedia Commons, wikispecies, Wikiversidad ...
o   Col·laboració en wikis: Gleducar (projecte Educatiu, les TIC a la classe) , WikiDidáTICa (projecte de treball de recursos didàctics)
o   Creació de wiki: Tikiwiki (servidor per a la seua instal·lació), Wiki maximal (genera wikis pròpies), Wikispaces (crea una wiki gratuïtament).

  •  Escenaris d’aprenentatge:

o   Objectius: participat de forma activa, potenciar el treball col·laboratiu, fomentar l’ús de les TIC.
o    Metodologia: globalitzadora.
o   Ús educatiu. Els mestres: a classe, a casa. Els xiquets: compartir amb els professors, amb els pares i amb els alumnes.


Per concloure l’exposició, ens han proposat una activitat com a col·laboració de classe, l’activitat consistix en twittear una pàgina d’interès amb el seu twitter que és @addictesalestic i mencionar-los.

Al final Hem fet el Kahoot!

Abans de finalitzar la classe la mestra ens ha ensenyat a fer una Webquest, ficant-se https://sites.google.com/site/comoelaborarunawq/  i ens ha encomanat que realitzem una webquest en parelles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada