Bon dia companys i companyes!
Abans de començar la classe, hem fet un qüestionari
de avaluació tant de l’assignatura com de la mestra, Rosabel.
Al entrar l mestra ens ha comentat com accedir a
campus virtual per acreditar-nos en el congrés que hi ha el pròxim dia,
d’aquesta manera tindrem un certificat totalment gratuït.
Una vegada terminada la sol·licitud comencem per
l’exposició del tema 3, “Internet aplicat a l’educació: blog i wiki, webquest,
miniquest i cacera del tresor”.
Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són les següents:
- TIC (Tecnologies de la informació i la Comunicació)
- TEC (Tecnologies per a l’ensenyament i la Capacitació)
- TAC (Tecnologies per a l’aprenentatge i el Coneixement)
- Webquest:
o
Característiques: utilitzar de manera didàctica
Internet, cera d’informació de manera guiada, l’alumne treballa autònomament,
utilització d’internet per a activitats de qualsevol àrea curricular, atenció a
la diversitat i treball col·laboratiu.
o
Regles webquest: cercar bons llocs web, organitzar els
estudiants i els recursos
o
Estructura: introducció - tasca/procés – recursos - avaluació
- conclusió.
o Tipus de webquest: miniquest, blogquest, tubequest, earthequest, GeoQuest / MapQuest.
- Cacera del tresor:
o
Estructura: introducció - preguntes - recursos - gran
pregunta - avaluació - crèdits.
o
Objectiu principal: adquisició de coneixements sobre un
tema desenvolupant destreses de lectura, comprensió, síntesi, comparació i
anàlisi crítica de la informació.
- Bloc:
o
Característiques: integració, subscripció, facilitat,
cerques, hipermèdia.
o
Estructura: articles – etiquetes – gadgets i widgets –
informació de l’autor – altres elements.
- Wiki (tipus de web desenvolupada conjuntament i que pot ser utilitzada i editada per tots)
o
Característiques: disseny ràpid i senzill, qualsevol
pot veure i modificar, avisa dels canvis (e-mail), recuperar, historial.
o
Funcions: escriure, desar, editar, enllaçar.
o
Les més conegudes: Wikipedia, Wikidiccionario,
Wikilibros, Wikimedia Commons, wikispecies, Wikiversidad ...
o
Col·laboració en wikis: Gleducar (projecte Educatiu,
les TIC a la classe) , WikiDidáTICa (projecte de treball de recursos didàctics)
o
Creació de wiki: Tikiwiki (servidor per a la seua
instal·lació), Wiki maximal (genera wikis pròpies), Wikispaces (crea una wiki gratuïtament).
- Escenaris d’aprenentatge:
o
Objectius: participat de forma activa, potenciar el
treball col·laboratiu, fomentar l’ús de les TIC.
o
Metodologia: globalitzadora.
o
Ús educatiu. Els mestres: a classe, a casa. Els
xiquets: compartir amb els professors, amb els pares i amb els alumnes.
Per concloure l’exposició, ens han proposat una
activitat com a col·laboració de classe, l’activitat consistix en twittear una
pàgina d’interès amb el seu twitter que és @addictesalestic i mencionar-los.
Al final Hem fet el Kahoot!
Abans de finalitzar la classe la mestra ens ha ensenyat a fer una Webquest, ficant-se https://sites.google.com/site/comoelaborarunawq/ i ens ha encomanat que realitzem una webquest en parelles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada