dijous, 10 de desembre del 2015

10/12/2015

Bon dia companyers i companyeres!
Comencem la classe de hi amb l’exposició del tema 6 “La imatge fixa en l’ensenyament: la fotografia, fotonovel·la, contes, pòsters i murals”.

Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són les següents:
  • PLA
o   El pla és la part enquadrada en la càmera.
o   Tipus de pla: Primeríssim pla (destaca objectes que pogueren passar desapercebuts i magnifica les expressions facials), primer pla (destaca el personatge, ideal per a mostrar emocions, es centra en un detall o en el rostre), primer pla ampli (es centra per dalt del colze i per davall de l’aixella), pla mitjà (mostra el cos humà per dalt de la cintura), pla tres quarts o americà (talla la imatge pels genolls) pla general (predomina el decorat sobre els personatges),
o   Angles: picat (des de amunt) pla normal ( a mitja altura ), contrapicat (des de baix).
  •          Procés de disseny pòster, mural, i fotonovel·la
  •          Fases: planificació, cerca i síntesis. Disseny i publicació i avaluació.
  •         Guió esbós o hipnosis. Fases: seleccionar les idees i conceptes – realitzar un esquema – redactar les idees principals – correcció ortogràfica.
  •         Storyboard: conjunt d’il·lustracions mostrades en seqüencia, amb l’objectiu de servir de guia per a entendre la historia.
  •          Muntatge: mitjançant Prezi, PowerPoint, imprès, mural multimèdia.
  •          Publicació i presentació:  Blogger, Slideshare, imprès.
  •          FOTONOVEL·LA:
o   És un format original que consisteix en la unió d’imatges i texts.
o   Es relacionen amb “globus” o cartellets explicatius.
o   Podem treballar la fotonovel·la amb contes i fàbules.
o   Característiques: el fotograma (la imatge), format i tamany (GIF, TIFF i RAW), missatge verbal (“globus”).
o   Ús a l’aula: pot ser utilitzada ja que el seu llenguatge és senzill i presenta un fàcil disseny i creació.
o   Passos: proposta – anàlisi i definició de la proposta – cerca d’informació – cercar i concreció d’idees – planificació – desenvolupament – avaluació del procés – presentació.
  •          MURAL MULTIMEDIA:
o Ús a l’aula: treballar a internet, presentació de projectes, recurs motivador per a l’aprenentatge i treballar en diversos formats.
o   Exemples: Linolt, Biteslide (de pago), Padlet.
o   APLICACIONS WEB:
o   Conegudes: Big huge labs, ImageChef, Pick Monkey, WibFlip - AutoMotivator.
o   Altres: Instagram, Twitter, Flickr, Pic·Tap·Go, SnapChat

Una vegada finalitzada l’exposició hem fet el kahoot! 


La mestra ens ha explicat la diferencia dels plans altra vegada per que ens queda més clar i també ens ha comentat altre pla, el pla de seqüencia, que s’utilitza quan està la imatge en moviment.

A continuació hem posat la URL de la nostra WebQuest en la plantilla de classe.


Per finalitzar la classe la mestra ens ha encomanat una pràctica de classe que consisteix en fer-nos fotografies amb els distints tipus de plans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada