dimarts, 15 de desembre del 2015

15/12/2015

Hola a tots i a totes!
Comencem la classe de hi amb l’exposició del tema 2,  “Les TIC i la inclusió educativa”.

Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són les següents:

  •          EDUCACIÓ INCLUSIVA: és una manera de viure junts, cada persona és valorada i pertany al grup, respecta les necessitats individuals i elimina les barreres.

o   Organitza els processos d’ensenyament i aprenentatge tenint en compte l’heterogeneïtat del grup.
o   Indicadors d’una escola inclusiva: hi ha xiquets i xiquetes de diferent procedència, cultura, situació física o mental, idioma, ètnia, etc; els xiquets amb discapacitat o sense treballes i aprenen junts; l’especialista del SAANEE visita les aules i pregunta al docent per les necessitats dels xiquets amb discapacitat i assessora.
o   Les TIC per a aconseguir la inclusió han de ser: sostenibles, centrades, segures, educatives, abstractes, accessibles, ètiques, adaptables i participatives.
  •  ACCÉS A LES TIC: amb aquest l’escola pretén fer útils les noves tecnologies i oferir als alumnes els materials que necessiten, adaptant-los a les seues necessitat i interessos.

o   2 tipus: accés als aparells tecnològics i accés a internet.
o   Barreres d’accés a les TIC que impedeixen la inclusió: barreres per a alumnes amb problemes visuals, auditius, cognitius, motors ...
o   Ajudes per a superar els obstacles: dispositius d’entrada d’informació (estimuladors de ratolí, de teclat, pantalles tàctils), dispositius d’eixida de la informació (sistemes de síntesi de veu, eixides Braille, vibració i impressió ampliada).
  •  RECURSOS TIC A NTERNET SOBRE LES NEE:

o   Pretenen: sistema educatiu de qualitat, respondre les n.e.e de cada alumne, ajudar als alumnes a desenvolupar-se, les mateixes oportunitats que els altres.
o   Recursos que ho fan possible: projecte Azahar (treballa l’autonomia), projecte Emocions (per als nens amb TEA), Hetal Transcriptor (traductor de Braille), Katamotz (conjunt d’aplicacións per a tractar la dislèxia), Pictogram Room: l’habitació dels espills (videojocs per als nens amb autisme).

Al acabar l’exposició hem fet com sempre el kahoot!

 Després ha començat la segona exposició, sobre el tema 8, “Utilització educativa del so. Els podcast, la música i la ràdio”.

Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són les següents:
  •   PODCASTS: són arxiu d’àudio digital, normalment en format mp3.

o   Característiques: estratègia adequada per accedir als processos de lectura, és una tecnologia innovadora i pràctica que dóna suport a les activitats, és útil com a suport, desperta processos imaginatius i genera autoavaluació coneixement dels altres i aprenentatge lúdic.
o   Per a crear un, necessitem: un micròfon, un ordinador i una idea o missatge que transmetre.
o   Passos: gravar el contingut, traduir a format mp3 i pujar l’arxiu d’àudio a un servidor d’internet.
o   On pujar els podcasts? Spreaker (Tras registrar-se ens permet crear o pujar gravacions ja creades), iTunes ( reproductor, converteix arxius a diferents formats, també permet comprar música), Ivoox (és un quiosc per escoltar ràdios i podcasts, una plataforma on podem reproduir, descarregar i compartir àudios i podcasts, a més podem pujar àudios de qualsevol tipus, Juice (és un client de podcasting amb el que podem descarregar i organitzar materials d’àudio des de diverses fonts online).
  •    RADIO: emissió de senyals d’audio a través d’ones. Mitjà de comunicació massiva. L’entreteniment i informació.

o   Advantatges: ràpides de propagació, dóna espai per a la imaginació, la portabilidat, la col·laboració i interacció amb l’oient, l’abast.
o   Inconvenients: La musica que s’escolta no sempre és la que volem; els continguts poden resultar efímers en comparació amb un mitjà escrit; moltes emissores tenen excés d’anuncis comercials, no conté imatges que reforcen el contingut sonor.
o   Recursos necessaris: micròfon, ordinador, auriculars, càmera de vídeo, gravadora i projector.
o   Experiències: La ràdio a l’escola. Ràdio Solidaria Amiga (objectius principals: fomentar la solidritat, desenvolupar el Currículum, implantar les TIC, treballar l’expressió oral i escrita), Baby Radio (objectiu principal: acompanyar als xiquets diàriament per mitjà d’una programació composta per una sèrie de continguts), Pequeradio (objectiu principal: entretindre els xiquets amb una programació basada en rutines i pautes), Radioupa (objectiu principals: l’aprenentatge dels xiquets/es d’una manera lúdica i creativa).
  •          LA MÚSICA A INTERNET:

o   Soundcloud, Spotify, iTunes, Deezer.

Per finalitzar hem fet el kahoot!.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada