Bon dia companys i
companyes!
La classe de hui ha
començat amb l’ultima exposició de teoria, del tema 11 , “La incorporació als
escenaris educatius de la pissarra digital (PDI)”.
Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ
són:
- Pissarra digital (PD): ordinador – videoprojector - pissarra blanca o pantalla.
- Pissarra Digital Interactiva (PDI): ordinador - videoprojector - pissarra blanca interactiva.
- PDI:
o Classificació: gran format (smart board – promethearn board) ; portàtils (Mimio
Board, e-Bearn, Tablet monitor)
o Tipus segons la tecnologia: tàctil (és la que s’usa en infantil perquè es l’única
que es pot usar amb els dits), electromagnètica i infraroja/ultrasò (s’utilitza
amb un receptor que rebre les senyals que fa el punter, a més s’ha de tindre
una aplicació instal·lada).
o Ninus, Tablet monitor (el que es posa a la Tablet apareix a la pantalla
sense necessitat de cable, aquest també necessita l’aplicació).
o Funcionament: ordinador – projector – connexió – pantalla interactiva
- Software.
o Funcionalitats: barra de ferramentes, crear perfils d’usuari, gravar
activitats, escriure sobre una imatge o vídeo.
o Avantatges: motivació, permet retenir la informació amb més facilitat,
foment la participació i la col·laboració, augmenta la atenció, classes més
dinàmiques, les PDI es poden utilitzar a tots els cursos.
o Inconvenients: és molt caro, projecció d’ombres, que la PDI no este ben
col·locada, mala connexió, difícil d’equilibrar, les PDI poden ser danyades
o Beneficis del professor i del alumne: motivació, aprenentatge més
significatiu, retenen més les imatges. LA PDI és molt fàcil d’utilitzar per un
professor, més motivació per part del professorat si els xiquets estan
participatius, poden organitzar millor la matèria del classe.
o Perills: utilitzar la PDI per a coses no pedagògiques, hem de tindre un
plan B per si algun dia no funciona la PDI, no plantejar activitats atractives.
Fer finalitzar, hem fet
l’últim Kahoot!
Després la mestra ens ha
explicat un poc més sobre els podcasts que no va donar temps l’altre dia i
també sobre les PDI.
A continuació ha
explicat com entregar les respostes de Kahoot per campus virtual i també ha
explicat com entregar les incidències.
Per acabar hem parlat
sobre un treball voluntari. Que consisteix en fer petites ressenyes de uns
articles i també sobre un article de TPACK.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada