dijous, 17 de desembre del 2015

17/12/2015

Bon dia companys i companyes!
La classe de hui ha començat amb l’ultima exposició de teoria, del tema 11 , “La incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital (PDI)”.

Les IDEES DE L’EXPOSICIÓ són:
  •          Pissarra digital (PD): ordinador – videoprojector - pissarra blanca o pantalla.
  •          Pissarra Digital Interactiva (PDI): ordinador - videoprojector - pissarra blanca interactiva.

  •          PDI:

o   Classificació: gran format (smart board – promethearn board) ; portàtils (Mimio Board, e-Bearn, Tablet monitor)
o   Tipus segons la tecnologia: tàctil (és la que s’usa en infantil perquè es l’única que es pot usar amb els dits), electromagnètica i infraroja/ultrasò (s’utilitza amb un receptor que rebre les senyals que fa el punter, a més s’ha de tindre una aplicació instal·lada).
o   Ninus, Tablet monitor (el que es posa a la Tablet apareix a la pantalla sense necessitat de cable, aquest també necessita l’aplicació).
o   Funcionament: ordinador – projector – connexió – pantalla interactiva -  Software.
o   Funcionalitats: barra de ferramentes, crear perfils d’usuari, gravar activitats, escriure sobre una imatge o vídeo.
o   Avantatges: motivació, permet retenir la informació amb més facilitat, foment la participació i la col·laboració, augmenta la atenció, classes més dinàmiques, les PDI es poden utilitzar a tots els cursos.
o   Inconvenients: és molt caro, projecció d’ombres, que la PDI no este ben col·locada, mala connexió, difícil d’equilibrar, les PDI poden ser danyades
o   Beneficis del professor i del alumne: motivació, aprenentatge més significatiu, retenen més les imatges. LA PDI és molt fàcil d’utilitzar per un professor, més motivació per part del professorat si els xiquets estan participatius, poden organitzar millor la matèria del classe.
o   Perills: utilitzar la PDI per a coses no pedagògiques, hem de tindre un plan B per si algun dia no funciona la PDI, no plantejar activitats atractives.

Fer finalitzar, hem fet l’últim Kahoot!
Després la mestra ens ha explicat un poc més sobre els podcasts que no va donar temps l’altre dia i també sobre les PDI.
A continuació ha explicat com entregar les respostes de Kahoot per campus virtual i també ha explicat com entregar les incidències.
Per acabar hem parlat sobre un treball voluntari. Que consisteix en fer petites ressenyes de uns articles i també sobre un article de TPACK.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada